Takaiskuja ja Nordic Showdown karsintaa

Viime viikot ovat menneet treenien kannalta vähän heikommin kuin olisin toivonut. Voimatuloksethan olivat ihan hyvässä noususuhdanteessa, mutta sitten alaselässäni ja pakaranseutuvilla alkoi tuntumaan pientä kireyttä ja jumitusta. Kevyt viikkokin oli juuri tuloillaan, joten keskityin kehonhuoltoon ja selkä alkoikin jo tuntua paremmalta. Sitten pystyinkin jo seuraavan viikon maanantaina taas kyykkäämään ja tempomaan normaalisti, toki selässä oli pieniä tuntemuksia silloinkin ja seuraavana päivänä olikin taas menty takapakkia. Sama homma tapahtui viikon päästä kun taas maanantaina tuntui paremmalta ja kokeilin vähän kyykätä. Tällä kertaa se oli todella suuri virhe (lopetin kyllä kyykyt yhden sarjan jälkeen), koska nyt selkä tuntui todella pahalta. Vanhat välilevynpullistumatraumat jyskyttivät takaraivossa ja olo oli melko huolestunut. Kaiken lisäksi samalla viikolla alkaisi Ruotsissa pidettävien Nordic Showdown skabojen karsinnat.

Alkuviikko tuli sitten vietettyä foamrollerin ja lacrosse-pallon kanssa pakaroita ja selkää möyhentäen ja lihasrelaksantteja nauttien. Keskiviikkona jouduin lopettamaan toimistohommat ennen aikoja kun en yksinkertaisesti pystynyt istumaan tuolilla. Istuminen on aina ollut minulle pahinta myrkkyä kun alaselkä on vaivannut. Torstaina kävin osteopaatilla toivoen, että hän tekisi jotain ihmeitä ja selkä olisi sellaisessa kunnossa, että pystyisin tekemään karsintatreenin viikonloppuna. Perjantaina selkä alkoikin tuntumaan jo paremmalta, mutta vieläkään en ollut varma kannattaako ottaa riskiä ja lähteä kokeilemaan karsintatreeniä. Toisaalta treenissä ei ollut mitään isoja painoja tai selkää rasittavia liikkeitä, mutta mitä jos selkä menisi taas huonompaan kuntoon? Ja mitä jos seuraavan viikon treenissä pitää nostella isoja painoja?

Lopulta päätin lauantaiaamuna, että kokeilen tehdä treenin ja lopetan sitten vaikka kesken jos selkä alkaa tuntumaan pahalta… Hah, kuka oikeesti lopettaa kesken?? Selkä siis tuntui olevan ihan hyvässä kuosissa, joten ei muuta kun treenin pariin:
16 min AMRAP
6 Toes to Bar
8 Burpee
10 Wallball
12 KB Swing 16kg
Treeni kuulosti siinä mielessä pahalta, että koko kesä on tehty lähinnä voimatreeniä ja metconit ovat olleet aivan minimissä. Ainoa näin pitkä metcon oli joitakin viikkoja sitten tehty “Filthy Fifty” ja muutenkin kesän metcon-harjoitteet oli laskettavissa yhden käden sormilla…
Toisaalta treenissä ei tarvinnut mennä kaasu pohjassa vaan tasainen helppovauhtinen suorittaminen riittäisi. Yritin siis pitää yllä alle 1:40 kierrosaikoja mahdollisimman pitkään ja 5 kierrosta menikin helposti. Sen jälkeen alkoi vähän tökkimään kun olkapäät väsyivät ja lopulta huonoin eli 8. kierros kesti 1:50. Tuloksena oli 338 toistoa ja olin tosi tyytyväinen siihen. Ehkä tärkein juttu oli kuitenkin se, ettei selässä tuntunut kipua.

Olin ensimmäisessä karsintatreenissä ilmeisesti sijalla 20, joten sekin kuulostaa erittäin hyvältä. Nyt täytyy katsoa miten seuraavan treenin kanssa käy, mutta tarkoituksena on ainakin pitää voimatreenit jäissä tämän viikon ja keskittyuä enemmän soutu- ja kehonpainointervallitreeneihin.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s