Viikonlopun skabailutunnelmia

Viikonloppuna saimme boxillemme vieraita CrossFit Lappeenrannasta ja CrossFit Porista kun ohjelmassa oli leikkimieliset tiimiskabat ja yhteistreenailua. Kisaosuus suoritettiin lauantaina ja sunnuntaina vedettiin vielä yhteistreenit porukalla. Viikonloppu oli mukavaa vaihtelua perustreenailuun ja siitä jäi ehdottomasti positiiviset fiilikset. Joulukuussa on siis tarkoitus tehdä vastavierailu Lappeenrantaan ja tammikuussa Poriin.

Nyt asiaa itse kisailusta vähän enemmän. Kuusihenkisiä joukkueita oli lopulta 5. Kaikilla boxeilla oli ykköstiimit, meiltä lisäksi kakkostiimi ja Porilla ja Lappeenrannalla yksi sekatiimi. Ensimmäiseen lajiin osallistui 2 naista ja miestä joka tiimistä. Lajissa ensin naiset suorittivat 8 min AMRAPin, johon kuului 5m käsilläkävelyä, 10 pistoolikyykkyä ja 15 leukaa, sitten miehet suorittivat saman homman jatkaen siitä mihin naiset jäivät. Toistot sai jakaa vapaasti kaverin kanssa, joten minä tein käsilläkävelyt, sitten Gisela teki pistoolikyykyt, minä tein ekat 10-11 leukaa ja Gisela loput. Pojilla oli aika samanlainen taktiikka ja meidän tiimi voittikin tämän lajin 19 kierroksella.

Seuraavassa lajissa oli mukana taas 2 miestä ja naista. Siinä tehtiin ensin 20cal soutua, sitten käsinseisontapunnerruksia, rinnallevetoja (60/40kg), toes2bareja ja valakyykkyjä (60/40kg) kutakin 20kpl. Laji suoritettiin viestinä, jossa seuraava tekijä sai lähteä liikkeelle kun edellinen oli suorittanut punnerrukset loppuun. En ehtinyt seuraamaan tiimimme suoritusta kuin sivusilmällä, koska tuomaroin samaanaikaan Lappeenrannan suorituksia, mutta tiukan lopputaistelun jälkeen jouduimme kuitenkin taipumaan Porille tässä lajissa.

Kolmoslaji oli erittäin jännittävä ja siinä koettiin hienoja onnistumisia. Lajiin osallistui koko tiimi, jossa jokaisella oli 5min aikaa hakea kakkosmaksimi jostain nostosta. Vaihtoehdot olivat push jerk, clean ja hang snatch. Itse suoritin hang snatchin ja se jännitti vähän etukäteen, koska en ollut taas nostellut isoja painoja Tukholman skabojen jälkeen. Tein tempaukset korkeasta riipusta, jotta selkä ei rasittuisi niin paljon. Aloitin 55 kilosta, sitten nostin 60kg ja 62,5kg. Onnistuin tempaamaan 65 kiloakin kerran ja toinen nostokin oli jo ylhäällä, mutta käsien lukitus ei onnistunut ja tunsin, että jos en heitä tankoa taakse niin se on kohta niskassani… joten heitin tangon siis pois. Olin suoritukseeni erittäin tyytyväinen! Koska myös muut meidän tiimissä teki hienoja suorituksia niin voitimme tämän lajin. Emppu jerkkasi 75kg ja Tuomo 110kg, Juuso nosti rivessä oman ykkösmaksimin, 120kg, kahdesti ja Gisela teki huikean suorituksen kun puristi toisen noston 70 kilolla ylös ihan viimeisellä sekunnilla. Myös Aleksin tempaukset 100 kilolla riipusta oli huikeita!

Päivän vika laji oli sprintti, johon osallistui 2 miestä ja naista. Se alkoi köysikiipeilyllä x4, sitten tehtiin 12 squat clean thrusteria (75/55kg), muscle-uppeja (m12/n6) ja loppuun vielä 4 köysikiipeilyä. Miehet tekivät oman osuutensa ensin ja lähettivät sitten naiset matkaan. Olimme pienessä johdossa kun miehet tulivat vaihtoon ja lähdimme tekemään köysikiipeilyjä Empun kanssa vuorotellen. Squat clean thrustereita teimme ensin vuorotellen 8 kappaletta, jonka jälkeen minä pidin pienen huilin ennen muscle-uppeja ja Emppu teki 4 viimeistä nostoa. Päivän ekan lajin leuat taisi painaa vähän kropassa ja muscle-upit ei menneetkään niin sujuvasti kuin olin ajatellut. Tein niitä ensin 3 putkeen, mutta sitten tuntui siltä, että jos koitan vielä yhdenkin lisää niin se ei tule onnistumaan. Epäonnistuneet muscle-upit väsyttävät käsiä, joten ajattelin, ettei niihin ole nyt varaa, koska Porilaiset olivat koko ajan vain vähän jäljessämme. Tein loput 3 toistoa yksi kerrallaan pienillä huilipausseilla niin, että olin varma ettei epäonnistumisia tule. Sitten vielä köysikiipeilyt loppuun ja voitimme lajin.

Lajin jälkeen huomasin pienen poltteen vasemmassa reidessäni. Yhden köysikiipeilyn laskeutumisessa liu’uin köyttä pitkin melko pitkän matkan niin, että köysi osui reiteen ja tuloksena oli siis aivan järkyttävä palovamma. Olin kyllä etukäteen jo miettinyt, että shortsit eivät olisi kovin järkevä valinta köysikiipeilyyn, mutta en ollut kuitenkaan ottanut trikoita mukaan… Nyt on sitten parin päivän aikana kokeiltu kaikenlaisia virityksiä reiteeni suojaamaan palovammaa ja suihkussa käydessä elmukelmukin on päässyt hyötykäyttöön. Toivottavasti haava ei tulehdu pahasti…

Koko jengi kasassa

Ennen ja jälkeen 😉

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s