Tekniikkatreeniä ja kikkailua

Hyvä ja tehokas suoritustekniikka on CrossFitissä todella isossa roolissa. Kun treeneihin lisätään intensiteettiä, on tärkeää, että liiketekniikka pysyy kasassa vaikka keho väsyy. Jos tekniikka hajoaa, tulee liikkeestä työläämpää ja riski loukkaantua kasvaa. Pyrin aina tekemään liikeradat metcon-treeneissä mahdollisimman puhtaasti ja tehokkaasti. Jos tuntuu, että tekniikka meinaa hajota, pidän tauon. Jos kesken metconin tulee fiilis, ettei tekniikka pysy niin hyvänä kuin haluaisin, niin se häiritsee suorittamista ja painaa mieltä jälkikäteen…

Välillä keskityn treeneissä pelkkiin liiketekniikoihin ja silloin, liikkeiden videoinnista on suuri hyöty. Kun keskittyy johonkin asiaan ja ehkä jopa tuntuu, että liike muuttuu paremmaksi, niin on todella tärkeää päästä katsomaan suoritusta jälkikäteen videolta. Joskus paljastuu, ettei tekniikka olekaan muuttunut tavoiteltuun suuntaan. Näin kävi myös eilen. Yritin parantaa lantionkäyttöäni rengasmuscle-upeissa ja samalla yritin pitää kehon mahdollisimman tiukkana ja suorana. Siinä kävi kuitenkin niin, että kehoni oli jännittyneenä oikeastaan vasta kääntövaiheessa, jolloin jalkani jähmettyivät suorana eteen. Muutos ei ollut haluamani suuntainen, mutta näin jälkikäteen kun vielä analysoitiin tekniikkaani Aleksin kanssa, tiedän miten yritän ensi kerralla muuttaa ajatusta liikettä tehdessäni.

Tässä vielä pieni koostevideo eilisistä kikkailuista!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s