Winter War karsintalaji 2 ja Lappeenrannan reissu

Viime viikolla julkaistiin Winter War skabojen toinen karsintalaji, joka oli aikamoinen tankojumppa. Laji oli nimeltään Barbell Complex ja siinä piti tehdä nousevilla painoilla kierros, joka sisälsi rinnallevedon kyykyn kautta, työnnön, takakyykyn, työnnön niskan takaa ja loppuun vielä valakyykyn. Tanko ei saanut kierroksen aikana pudota maahan vaan jos kierros jäi kesken, piti se aloittaa alusta. Lähtöpaino oli 30 kiloa ja siitä edettiin 2,5 kilon korotuksiin niin pitkälle kuin 20 minuutin aikana ehti. Viimeinen merkitty paino oli 80 kiloa.

Laji ei ollut ihan sellainen mitä toivoin, koska tangon pudottaminen suorilta käsin niskaan on erittäin inhottavaa ja pelkäsin sitä etukäteen. Viime toukokuun Regionaaleissa oli laji, jossa piti hakea valakyykyn kolmosmaksimi ja silloin en uskaltanut pudottaa tankoa niskaan ollenkaan, joten jouduin kikkailemaan ja tein niin, että liikutin otettani leveämmälle samalla kun työnsin tangon pään yläpuolelle. No, nyt ei siis voinut tälläistä taktiikkaa käyttää vaan tanko olisi pakko pudottaa niskaan… iiiiiikk!!

Suoritin lajin perjantaina ja laitoin päälle hupparin suojaamaan niskaa. Tehtiin laji samaan aikaan Empun kanssa, koska ajateltiin, että pystytään tsemppaamaan samalla toisiamme hyviin suorituksiin. En etukäteen uskaltanut asettaa mitään tavoitteita, koska ajattelin, että jo 60 kilon pudotus niskaan voisi tehdä tiukkaa, mutta muuten kyllä tiesin, että ainakin 70 kiloa on mahdollista nostaa. Ei olla pitkiin aikoihin tehty valakyykkyjä, mutta joskus kesällä tein 70 kilolla viiden toiston sarjan. Lähdettiin aika reipasta vauhtia tekemään ekoja toistoja, koska painot olivat niin kevyitä. Vauhti oli sen verran reipasta, ettei siinä ehtinyt paljoa miettimään ja yhtäkkiä oltiinkin jo päälle 60 kilossa. Tässä kohtaa piti vähän pidentää breikkejä sarjojen välillä, mutta tangon tiputus niskaan ei kuitenkaan tuottanut ongelmia niin kuin olin alunperin pelännyt. Ensimmäinen moka sattui 77,5 kilon kohdalla kun tein työnnön niskan takaa. Keskittymiseni hieman herpaantui kun musiikkia stereoista soittanut kännykkä alkoi soimaan ja menetin tasapainoni. Aika alkoi olla vähissä, joten koitin hätäisesti uutta rinnallevetoa, joka epäonnistui. Pidin pienen paussin ja lähdin koittamaan uutta nostoa. Nyt onnistuin ja sain koko setin suoritettua. Tässä kohtaa aikaa oli jäljellä vain minuutti, joten lisäsin äkkiä painot ja lähdin nopeasti koittamaan rinnallevetoa. Nosto jäi vähän etupainoiseksi, joten en päässyt kyykystä ylös vaikka kuinka yritin. Nyt aikaa oli jäljellä tosi vähän, joten pieni huili ja lähdin tekemään uutta nostoa. Nyt onnistuin ja tein nopeasti vielä työnnön. Sain kiireessä pienen hoipertelun jälkeen tasapainon ja lähdin samantien pudottamaan tankoa niskaan. Kurkkasin samalla kelloa ja aikaa oli ehkä 2 sekuntia. Se niskaan tiputus menikin pieleen ja tanko jatkoi matkaansa maahan. En meinannut saada käsiä ensin irrotettua, mutta onneksi ne kuitenkin irtosivat, ennen kuin sattui mihinkään ja kierähdin lattialle. Olin suoritukseen tyytyväinen.

Lauantaiaamuna lähdettiin kohti Lappeenrantaa, jossa siis oli luvassa toinen osio meidän Turku-Lappeenranta-Pori tiimikisailua. Pieni pettymys oli, että Porin joukkueesta oli jäänyt kovimmat mimmit pois, mutta se ei meidän menoa hidastanut. Lauantaina tehtiin ensin pieni kyykkytreeni ja suoritettiin 2 ekaa lajia, joista toisessa tehtiin kyykkyjä, leukoja ja työntöjä ja toisessa tehtiin burpeita boksin yli hyppyjen kera ja kiivettiin köyttä. Eka laji voitettiin ihan ylivoimaisesti ja toisessakin tuli lopulta voitto.

Sunnuntaina puuhasteltiin ensin kahvakuulien kanssa ja tehtiin vielä yksi kisalaji. Lajissa oli 40 käsinseisontapunnerrusta, 30 metriä askelkyykkyä tanko suorilla käsillä (painoa 70/45kg), 7 muscle-uppia, 45 yhden käden kahvakuulatempausta (32/24kg), 10 metriä käsilläkävelyä ja 21 maastavetoa (155/90kg). Joukkueen miehet suorittivat ensin koko homman läpi ja sitten naiset. Toistot sai jakaa porukan kesken miten halusi, joten itse tein muistaakseni 25 käsinseisontapunnerrusta, 6 muscle-uppia ja käsinseisontakävelyn. Halusin säästellä selkääni, joten jätin siksi raskaammat liikkeet tekemättä. Voitettiin tämäkin laji aika ylivoimaisesti. Reissu oli kaikinpuolin onnistunut ja kiva kokemus!

Koko porukka

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s