Alkuviikon treenailuja

Maanantaisin vedän salilla aamutunnit klo 7-8 ja 9-10. Siinä välissä ehdin sopivasti mobbailemaan ja tekemään aamutreenin. Nyt maanantaina tein aamulla soutuintervalleja, jotka kulki yllättävän mukavasti. Yleensä soutu kulkee mulla aika nihkeästi aamuisin. Illalla kisatreeneissä tehtiin ylläpitävänä voimana takakyykkyä, jossa tein vikan kolmosen 100 kilolla. Se meni aika helposti. Päivän wodina oli viime vuoden Openeista tuttu tempaus-burpee metcon. Maanantai on usein aika kiireinen päivä ja nytkin ehdin töiden jälkeen käydä vain pikaisesti kotona vaihtamassa vaatteet ennen treeniä. Lounaan jälkeinen välipala jäi heikoksi kun söin vain banaanin, joten oli etukäteen jo vähän löysä fiilis ennen treeniä. Ei se treeni sitten ihan suunnitelmien mukaan mennytkään. En vain jaksanut puristaa tarpeeksi vaan pidin lopussa turhan pitkiä taukoja tempausten välissä. En päässyt viimeisiin tempauksiin asti ja se kyllä vähän jäi harmittamaan!

Tiistaina tein aamupäivästä ensin wallballeja ja leukoja ja sitten vähän tempausta kun halusin testata neopreenipolvitukien käyttöä. Ei mulla siis mitään polviongelmia ole missään vaiheessa ollutkaan, mutta kun kaikki tuntuu nykyisin sellaisia käyttävän niin pakko oli testata. Eikä treeniohjelmassa siis  edes ollut tempausta, mutta polvitukien takia oli “pakko” ottaa muutama nosto. Polvituet tuntui kyllä ihan kivoilta, joten voi olla, että munkin on pakko hankkia sellaiset 😀 Otin riipusta muutamia nostoja kevyillä painolla ja sain ihan hyviä toistoja aikaiseksi. Sitten otin vielä pari kokonaista nostoa 2x55kg, 2x60kg ja 1x65kg. Ihan hyviä nostoja joo, vaikkei mikään supernostofiilis ollutkaan.

Illalla olin pitkästä aikaa mukana alasalin tunnilla treenaajan roolissa. Nykyisin tulee enimmäkseen treenattua yläsalilla ja alasalilla (meillä on siis 2 erillista tilaa vierekkäin, alasalilla on ohjattuja tunteja ja yläsali toimii lähinnä open gym -periaatteella) olen sitten lähinnä valmentajan roolissa tai muuten vaan hengailemassa. Tunnilla oli hyvä meininki ja treenikin kulki ihan kohtalaisesti. Treenissä tehtiin kolme kierrosta viittä eri liikettä, jokaista minuutin kerrallaan. Kierrosten välillä oli minuutin tauko. Soutu muuten kulki treenissä parhaiten kun ehdin soutamaan minuutissa 17-15 kalorin verran.

Tässä pieni videonpätkä treenistä

Loppuun vielä pieni tilitys suklaasta. En ole suklaan ystävä enkä tajua suklaahypetystä. En siis tykkää myöskään suklaajätskistä tai vastaavista hömpötyksistä, joten myöskään suklaaproteiini ei maistu. Tästä voi varmaan päätellä kuinka innoissani olin kun huomasin, että Winter War skaboista palkinnoksi saamani Progenexin proteiinit (3 isoa pakettia) oli kaikki suklaanmakuisia. Yöprodessa luki, että sen voi sekoittaa illalla lämpimän veden joukkoon eli vähän niin kuin iltakaakaota joisi. Okei, kaakaota olen joskus juonutkin eli se voisi maistuakin. Ei muuta kun iltaprodekaakaot kehiin! Siinä mä sitä sitten hetken nieleskelin, mutta lopulta oli pakko luovuttaa. Se oli kyllä kamalinta kaakaota ikinä, hyi! Ei tullut meikäläisestä vieläkään suklaanystävää 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s