Karsintaa, juoksentelua, treenailua, lomailua…

Pari viikkoa on taas kulunut, joten päivitetäänpäs viimeisiä kuulumisia! Kings of Wodin toinen karsintatreeni meni ihan hyvin. Mitään ihmeellisiä odotuksia tai taktiikoita ei ollut kun treeniä lähdin tekemään vaan taas mentiin ihan fiiliksen mukaan. Treeni oli 10 minuutin AMRAP, jossa oli 100 tuplaa, 40 KB swingiä 16 kg:n kuulalla, 30 boksihyppyä, 20 leukaa ja 10 käsinseisontapunnerrusta. Eka kierros meni aika mukavasti, mutta kyllä siinä aikaa vaan kului yllättävän paljon eli reilut 4 minsaa. Ehdin lopulta hyppiä kolmannen kierroksen tuplia 56. Sata tuplaa on muuten yllättävän paljon noin niinkuin wodissa, jossa tulee useita kierroksia! Olin lajissa neljännellä sijalla ja koko karsinnassa olin lopulta kolmas.

Karsintatreeniä seuraavana päivänä käytiin Hesassa juoksemassa Tough Viking kisa. Pohkeissa tuntui 256 tuplaa ja 60 boksihyppyä jo aamulla ja kisan jälkeen pohkeet menikin aivan totaalijumiin. Itse kisa oli lopulta tosi kiva kokemus. Keli oli lämmin, joten kakkosesteenä ollut jääaltaaseen pulahdus ei tuntunutkaan niin vastenmieliseltä ajatukselta kuin mitä olin etukäteen miettinyt. Sinne mä hyppäsin pääedellä ja loppumatka vedettiin sitten litimärkänä läpi. Kisan aikana piti lopulta kastautua 4 kertaa, joten aina kun meinasi olla vähän “kuivempi” niin sai pulahtaa uudelleen veteen.

Hauskimmat esteet oli ehdottomasti Rexona rampage eli korkea ramppi, joka piti juosta ylös (läheskään kaikki eivät tässä onnistuneet edes avustettuna) ja Monkey bar, joka oli tosin turhan lyhyt ja helppo. Juoksu tuntui yllättävän helpolta ja olisi tehnyt mieli vetää lenkki jopa vähän kovempaa. Mietin etukäteen, että juoksu voi olla tuskaista kun ei ole tullut pitkiin aikoihin juosuta yli kympin lenkkiä, mutta heti kun kisa starttasi niin askel alkoi rullata ja hyvältä tuntui! Tosin onnistuin jotenkin venäyttämään toisen nivusen kun sprinttasin tuota edellä kehumaani ramppia ylös. Heti rampin päällä alkoi tuntua ilkeää kipua ja loppumatka (tää oli jossain puolivälissä matkaa tietysti) olikin aika tuskaista menoa. Seuraavana päivänä en pystynyt kävelemään kunnolla kun nivusessa tuntui niin pahalle ja päivän linkutettuani iski vielä pakaralihaksiinkin totaalijumitus.

Eli viime viikko alkoi vähän surkeissa merkeissä kun nivus- ja pakaravaivojen lisäksi vielä pohkeetkin oli ihan jumissa. Harmitti vielä enemmän kun mietin tulevaa Madridin kisareissua ja että pystynkö kisaamaan ollenkaan? Paikat alkoi kyllä tuntua koko ajan paremmilta ja tiistaina sain jo pientä treeniä tehtyä ja keskiviikon lepopäivän jälkeen tuntui jo suht hyvältä. Torstaina sain ihan hyvät treenit jo tehtyä. Tempauksen tekniikkatreenit tein kevyesti pienillä painoilla ja sen jälkeen tuli tehtyä hyvä metcon:
3 Rounds:
10 Front Squat 42,5kg
15 Pullup
20 Back Squat 42,5kg
15 Pullup
Kyykyt tuntui kyllä jo ekalla kiekalla melko hapokkailta, mutta sain kaikki kyykyt ja myös kaikki leuat tehtyä unbroken ja aikaa kului reilu 7 minsaa. Perjantain treeneissä tuntuikin sitten tosi tahmealta kaikin puolin. Tein kuitenkin ihan kohtuullisilla painoilla vähän power cleanejä ja pari metconia, jotka tuntui kylläkin aivan järkyttäviltä. Mutta tulipa tehtyä!

Lauantaista maanantaihin tulikin pidettyä sitten lepoa kun oltiin pienellä Puolan lomalla. Lennettiin siis Turusta Gdanskiin lauantaiaamulla ja palattiin tänään aikaisin aamulla. Tänään pitäisi illalla palata treenien pariin ja takoa nyt muutamat kovat treenit tähän vielä alle ennen kisoja, jotka on siis alle kahden viikon päästä! Mitään ihmeitä ei tässä nyt tietystikään ehdi parissa päivässä tehdä, mutta yritetään kuitenkin 😉

RCFT Barbenders goes Tough Viking – ennen starttia

RCFT barbenders
Ihan random käsinseisontakuva
kässäri

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s