Motivaatiobuustia Tukholmasta!

Viime viikon treeneistä jäi päällimmäisenä mieleen se, että pitäisi pitää järki paremmin mukana taitoharjoittelussa… Toisaalta, vaikka yleensä pysyisikin maltti mukana treeneissä niin joskus vaan tulee ylilyöntejä, ei sille mitään mahda! Onneksi niistä useimmiten oppii jotain, eikä siten tule toistettua samoja virheitä ainakaan ihan heti! Mun viime viikon ylilyönti oli triplahypyt. Tiistain ohjelmaan oli merkitty triplojen harjoittelua ja mun pitikin tehdä niitä vaan lämmittelyksi, mutta sitten sain jostain päähänpinttymän, että mun pitää hypätä niitä kymmenen putkeen ilman välihyppyjä ennen kuin voin lopettaa…

Hyppelin lopulta varmaan 40 minuuttia ja parhaat tulokset mihin ylsin oli tietysti 9 hyppyä putkeen. Se tuli useamman kerran, mutta se kymppi ei vaan tullut, ei sitten millään. Lopulta tajusin lopettaa ja tein muut treenit loppuun. Seuraavat pari päivää tulikin käveltyä kuin toisessa jalassa olisi ollut jokin isompikin vamma. Toinen pohje veti niin hirveeseen jumiin, ettei mitään järkeä! Näin viikko tapahtuneen jälkeenkin se tuntuu vielä aralta. Seuraavien päivien treenisuunnitelmiakin oli muutettava tämän vuoksi ja palauttelin jalkoja vähän enemmän senkin vuoksi, että viikonloppuna olisi tiedossa jumppaa Ruotsin puolella.

Osallistuttiin siis viikonloppuna Aleksin kanssa CrossFitin järjestämälle Competitors Courselle, joka pidettiin Tukhomassa. Matkaan lähdettiin perjantain iltalaivalla ja takaisin tultiin sunnuntain iltalaivalla. Kurssi oli kaksipäiväinen (la-su) ja molempina päivinä oli luentoja, tekniikkasessioita ja treenejä klo 9-17. Kurssin vetäjinä toimivat huippuluokan CrossFittaajat Matt Chan ja Chris Spealler, jotka olivat tosi mukavan- ja fiksunoloisia kavereita. Pidin etenkin Mattin luennoista, hän oli tosi vakuuttava ja hyvä puhuja ja sain tosi paljon lisää motivaatiota moneenkin eri juttuun liittyen. Saimme myös kuulla monia hyviä stooreja mm. heidän treeni- ja kisakokemuksiin liittyen. Mitään maata mullistavia juttuja esim. liiketekniikoista tai vastaavista ei tullut, mutta monia pikkujuttuja jäi kyllä käteen ja siksi koenkin, että kurssi oli todella hyödyllinen.

Molempina päivinä oli myös 2 treenisessiota, joten viikonlopun aikana tuli myös treenattua hyvin. Luulen, että he joutuivat vähän muokkaamaan alkuperäistreenisuunnitelmia, koska treenitila ja välineet olivat vähän rajallisia. Lauantaina tehtiin ensin treeni, jossa oli 7-5-3 Thrusteria 50 kilolla ja 21-15-9 Ring dippiä. Thrusterit oli mulle tässä aika helppoja, koska toistoja oli niin vähän ja suurinosa ajasta menikin siis rengasdippien parissa. Nekin meni lopulta ihan hyvin ja aikaa tähän kului 4:20.

Toisen treenin alussa harjoiteltiin ensin oly-liikkeiden tehokasta suorittamista OTM-tyyliin ja päivän toinen metcon oli 10 minuutin amrap, jonka alussa oli 50 Chest2Bar leukaa ja sitten amrappina 3 x hang power snatch 45kg ja 6 x Burpee. Tässä treenissä kävikin oikein mukavasti kun heti ekassa c2b setissä lähti keskeltä toista kämmentä iso pala nahkaa ja mun oli pakko oikein repäistä se irti, koska nahanpala oli niin paksu. Kohta olikin tanko ihan veressä ja toiselle kädelle kävi sama juttu. Vetelin leuat kuitenkin loppuun ja jatkoin treeniä. Lattiakin oli ihan veressä kun tein burpeita ja jossain kohtaa Chris toi mulle teippaukset käsiin ja sain jatkaa treenin loppuun mukavammissa tunnelmissa. Voin kertoa, ettei muuten ollut kovin kivaa käydä suihkussa illalla!

kädet

Sunnuntaina harjoiteltiin ensin mm. free handstandpushuppeja. Sen jälkeen piti hakea takakyykyn 3 toiston maksimi, eikä painonnostokenkiä tai vyötä saanut käyttää. En ollut oikein ikinä tehnyt isoja kyykkyjä nanoilla, joten ei ollut hajuakaan mitä painoja voisi nousta ja mulla on myös ollut tapana käyttää aina vyötä kun painot on nousseet yli sadan kilon. Nyt tein kuitenkin vikan sarjan 110 kilolla eikä sekään tuntunut pahalta! Kun homma oli paketissa niin ilmoitettiin, että piti laskea 70% juuri tehdystä tuloksesta ja sillä tehtäisiin minuutin amrap takakyykkyjä. Mulle laitettiin 77,5kg tankoon ja ei muuta kun menoksi! Sain 23 toistoa kasaan ja se taisi olla myös päivän paras toistomäärä. Jalat tuntui hetken aikaa melko hapokkailta, mutta yllättävän hyvin ne siitä kuitenkin palautui. Päivän vika treeni oli paritreeni, joka tehtiin yhdessä Aleksin kanssa. Siinä oli 50 x hspu, 100 x toes2bar, 800m run, 150 s2oh 35/25kg ja 300 x double under. Toistot sai jakaa miten vaan, mutta juoksu tehtiin yhdessä. Toes2barit vähän kauhistutti mua aluksi kun kädet oli auki ja kipeät, mutta ihan hyvin pystyin niitä kuitenkin tekemään kun roikuin pelkkien sormien varassa vaan. Siinäkin alussa vielä aukesi yksi kohta kädessä, jossa olikin valmiiksi verikello. Treeni oli ihan kiva ja siinä kesti muistaakseni reilu 15 minuuttia.

Kurssista vielä sen verran, että otan ehdottomasti käyttööni oppeja, joita sieltä jäi käteen mm. palautumiseen, ravintoon ja kisapäivän rutiineihin liittyen. Kirjoitan näistä varmaan jossain vaiheessa enemmän, mutta tällä kertaa sanon vaan, että hyvä oli kurssi ja meitsin motivaatio hipoo nyt taivaita!

cfcc

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s