Yläkropan vahvistamista ja jumitusta

Viime postauksessa tuli ilmeisesti hehkutettua liikaa sitä, miten hyvä treeniviikko oli takana, koska heti seuraavalla viikolla ilmaantui sen verran pahaa pakarajumitusta, etten ole uskaltanut tehdä käytännössä minkäänlaista alakropan voimaharjoittelua en jälkeen. Jumitus aiheuttaa kipua alaselän alueelle ja kun selässä alkaa olla näitä tuntemuksia en uskalla ottaa riskejä treenien kanssa. Olen kuitenkin pystynyt treenailemaan ihan hyvin koko ajan, vain isot painot ja sen myötä myös oly-nostot ovat jääneet käytännössä väliin. Myös yläkropan voimaa, joka on ollut vähän mun heikkous, olen pystynyt tekemään koko ajan, joten jos tästä tilanteesta jotain positiivista koittaa hakea niin se olisi sitten se, että nyt on tullut punnerrettua tankoa ja omaa kehoa joka suuntaan 😀

Myös metconeissa on tullut tehtyä ihan hyviäkin treenejä. Tyytyväisin olen varmasti “Jackie” benchmark-treeniin (1k row, 50 thruster 20kg, 30 pullup), jossa paransin viime kertaista aikaani 11 sekunnilla. Etukäteen vähän jännitin, pystynkö parantamaan aiempaa aikaani, joka tuntui silloin kovalta ajalta. En tiedä onko treenissä virallisesti erikseen naisten ja miesten painoa, mutta koska vuoden 2013 Regionaaleissa myös naiset teki thrusterit 20kg tangolla niin olen sen jälkeen tehnyt treenin aina samalla painolla, jotta tulokset ovat vertailtavissa. Regionaaleissa mulla kesti treenissä muistaakseni 7:13, viime huhtikuussa 6:50 ja nyt 6:39. Yläkropan vahvistamisen lisäksi olen myös tehnyt paljon treenejä, joissa on ollut burpeita, joten kohta olen varmasti aikamoinen burpee-machine? 😉

Eilen oli mielenkiintoinen aamupäivä kun Tuukka porilaisesta Motivire-yrityksestä tuli testaamaan uutta palautumisenmittaamisohjelmaa salillemme. Teimme kaksi testiä ja mitattiin muun muassa sykkeiden vaihteluväliä syvähengityksessä ja lepotilasssa. Samalla Tuukka teki meille kehonkoostumusmittaukset Inbody-laitteella. Olin viimeksi Inbody-mittauksessa puolisen vuotta sitten ja tulokset olivat hyvin yhteneväiset tämän hetkisen tilanteen kanssa. Jotenkin huvittavaa oli se, että jos mun tän hetkisestä painosta otetaan kaikki rasva pois niin paino on sama kuin vajaa kolme vuotta sitten kun olin pienimmilläni nyrkkeilyaikoinani. Harmi, etten silloin tehnyt kehonkoostumusmittausta, koska olisi ollut mielenkiintoista nähdä paljonko lihasmassaa on tullut lisää. Silloin olin aika rasvaton, mutta enköhän mä rasvakilojen lisäksi ole saanut muutaman kilon lihastakin tässä hankittua vuosien varrella 😀 Tällä hetkellä paino on siis 63.4kg ja rasvat 14,2% eli pelkkää fädiä on kehossa 9 kiloa! Mut rasvahan on hyvästä 😀

Leave a Reply

