Tiimireeniä ja kehonpainojuttuja

Maanantain aamujumppana tein reilun puolen tunnin pituisen soutu  – burpee box over jump – dumbbell pushpress treenin ja illalla kevyesti liiketehokkuusreeninä clean&jerkkejä ja pieni OTM-jumppa. Tiistaina selkä tuntui taas vaihteeksi aika ikävältä ja veikkasin, että seuraavan päivän Premier Fitness Leaguen kakkoswodissa en tulisi nostelemaan kovin isoja painoja. Kakkosreenissä jokaisen tiimin jäsenen piti suorittaa mahdollisimman isolla painolla kierros, johon kuului 5 maastavetoa, 5 rinnallevetoa riipusta ja kyykyn kautta, 5 ylöstyöntöä ja 5 etukyykkyä. Ja tankoa ei siis saanut laskea kierrkosen aikana maahan. Aikaa koko tiimillä oli tähän hommaan 20 minuuttia, mutta kierros tulisi olemaan sen verran raskas, että käytännössä ensimmäiseen yritykseen kannattaisi satsata eniten.

Keskiviikkona selkä tuntuikin taas paremmalta ja kun ennen treenin tekemistä testailin nostoja niin totesin, että 60 kiloa pystyn nostamaan helposti ilman, että selässä tuntuu pahalta. Kun olin kokeillut muutaman noston 60 kilolla niin totesin muille, ettei mun saa antaa laittaa enempää painoja tankoon. Tässä kohtaa oltiin myös tsekattu lajin johtoon riittävä tulos ja mun 60 kiloa olisi riittävä panos kärkipaikalle. Pikku-Emppu suoritti ensin kierroksen 55 kilolla, toinen Emppu teki sitten saman 70 kilolla ja lopuksi mä vedin setin läpi 60 kilolla. Käytännössä oltiin siis tehty koko homma läpi viidessä minuutissa, mutta tytöt kokeili vielä isompiakin painoja. 60 kiloa tuntui niin helpolta, että siinä tohinassa mäkin olin ihan valmis tekemään kierroksen vielä isommalla painolla, mutta onneksi Aleksi oli rauhottelemassa mua ja tajusin jättää kierroksen väliin 😀

RCFT Powerpuff Girls –    PFL 14.2 (mun suoritus kohdassa 5:40)

Tein tiimireenin jälkeen vielä kehonpainotreeniä eli muscleuppeja tiukkana ja kipillä sekä käsinseisontapunnerruksia tiukkana. Kippimuscle-upeissa yritin keskittyä loppudippiin ja kokeilin tehdä dippiä eri tekniikoilla. Usein mulle käy niin, että unohdan kipata dipissä kokonaan… Nyt tuntui, että homma sujui, ainakin välillä, ihan hyvin. Tiukat muscle-upit ja kässäripunnerrukset oli hyvää voimareeniä ja tuntui, että niissä on ihan hyvin tullut kehitystä ja olin erittäin tyytyväinen suorituksiini!

Videota muscle-upeista

Strict handstand push-ups
hspu

Leave a Reply

