Kyykkyjen saattelemana kohti uutta uotta!

Kevyen jouluviikon jälkeen pääsin kunnolla takaisin treenailun ja etenkin kyykkäilyn makuun kun alkuviikosta tuli kyykittyä oikein olan takaa. Viikko alkoi aamun intervallisoudulla ja iltapäivällä tein pitkästä aikaa takakyykkyä voimana. Pidin painot maltillisina, koska takareisi ei vieläkään ole täysin terve, mutta kyykkääminen tuntui ihan kivalta pitkästä aikaa. Kyykkyjen lisäksi tein 16 minuutin pituisen tankojumpan OTM-tyyliin.

Tiistaiaamu alkoi kevyellä soudulla ja aamusta tehtiin myös Premier Fitness Leaguen kuudes treeni. Kyseisen tiimikisan lajit tai lähinnä liikestandardit on olleet lähinnä raivostuttavia ja tässä lajissa boksihypyt tavallaan pakotettiin tekemään vuorotellen, koska kun edellinen urheilija oli suoristunut boksin päälle sai seuraava toisto jo lähteä maasta. Tässä olisi tullut annettua paljon tasoitusta jos sama tyyppi olisi tehnyt monta toistoa putkeen. Hypittiin sitten kaikki kolme vuorotellen boksihyppyjä ja kun jälkikäteen katsottiin videota niin todettiin, että ei kehdata laittaa videota esille kun siinä tohinassa tuli välillä aloitettua seuraava boksihyppy liian aikaisin. Tein illalla vielä shoulder pressiä, muscle-uppeja sekä vartin treenin, jossa tein kolmea eri liikettä aina 30 sekkaa kerrallaan ja pidin joka liikkeen jälkeen aina 30 sekkaa lepoa. Illalla päätettiin tyttöjen kanssa, että tehdään PFL laji uudelleen keskiviikkona…

Tehtiin laji alkuverryttelynä uusiksi. Lajissa oli siis 4 kierrosta aina 30 etukyykkyä 40kg, 30 wallballia ja 30 boksihyppyä. Jokainen teki aina 10 toistoa kerrallaan paitsi boksihypyissä hypittiin vuorotellen. Mulla oli jalat ihan muusina jo maanantain takakyykyistä ja tiistain ekasta suorituksesta, mutta ihan hyvin ne kyykyt pystyi taas pumppaamaan läpi. Hulluinta oli, että päivän varsinaisessa treenissä oli tarkoitus vetää läpi “Frantasy Land”, jossa oli yli sata thrusteria eli kyykkyjä tuli vielä muutama lisää.
“Frantasy Land”
21-15-9
Thruster 30kg
Pullup
15-12-9
Thruster 35kg
Chest to Bar
12-9-6
Thruster 42,5kg
Bar Muscle-up
Perinteisesti ollaan tehty “Fran” uudenvuodenaattona, mutta nyt panoksia oli siis nostettu hitusen korkeammalle. Halusin lähteä mukaan koittamaan treeniä poikien kanssa, vaikka jalat olikin aika loppu. Oli tosi vaikeaa miettiä järkevää taktiikkaa treeniin, mutta Aleksi sanoi tekevänsä toistot aina putkeen ja lepäävänsä sitten liikkeiden välissä tarvittavan ajan, joten lähdin sitten lopulta samalla ajatuksella liikkeelle. Treenin eka osio eli “Fran” tuntuikin tosi helpolta ja kivalta kun lepäili aina hetken liikkeiden välissä ja tein sen suunnilleen ajassa 3:50. Tein vielä 15 thrusteria 35 kilolla putkeen, mutta sen jälkeen oli jo pakko pilkkoa chest to barit ja vikat thrusterit muutamaan osaan. Toisen osion jälkeen oli mennyt noin 10:20 (en muista katsoinko kelloa heti kun olin tehnyt sen vai vähän sen jälkeen). Vikassa osiossa kuluikin sitten eniten aikaa. Bar muscle-upit tuli tehtyä aika hirveellä tekniikalla, mutta yhtään noreppiä ei kyllä tullut. Vikat thrusterit tuntui helpommilta kuin kakkososiossa ehkä sen takia, että bar muscle-upeissa meni sen verran enemmän aikaa, että syke ehti tasottua paremmin. Vikat thrusterit tein muistaakseni 7-5, 6-3 ja 6 ja loppuaika oli 19:57.

Illalla juhlistettiin vielä Uutta Vuotta ja samalla Kallen valmistujaisia ja torstaina olikin sitten melko hakattu olo. Ei siksi, että bileet olisivat olleet liian rankat (olin liikenteessä autolla), mutta tuli kuitenkin valvottua myöhään ja alkuviikon treenit tekivät myös tehtävänsä. Torstai eli vuoden 2015 ensimmäinen päivä tuli vietettyä lähinnä sohvalla makoillen. Eilen eli perjantaina oli sitten vuoden ekat treenit eli aamun juoksutreenit Kupittaan urheiluhallissa. Siellä paineltiin porukalla menemään ja oli yllättävän mukavaa! Paikat oli kyllä edelleen kipeinä alkuviikon treeneistä, joten illan treenit jäi aika vaisuiksi. Tein tosin pitkästä aikaa tempauksia ja työntöjä vähän isommilla painoilla. Tuntui kyllä melko raskaalta, mutta yhtään epäonnistunutta nostoa ei kuitenkaan tullut.

Takareidessä on tullut pidettyä jäitä pari kertaa päivässä ja vaikka se jonkin verran vihoitteleekin niin ihan positiivisilla mielin lähden jatkamaan treenejä tänään ja tietysti taas ensi viikolla 🙂

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s