Pohdiskelua sairastelun jälkeen

Viime postauksesta on kulunut nyt reilu viikko ja normaalisti voisin tässä kertoa mitä olen treenaillut, mutta juttu jäisi melko lyhyeksi… Valittelin jo viimeksi kuinka silloiset perjantain iltatreenit menivät aika vaisusti ja tuntui painavalta. Ja postauksen lopuksi hehkutin, että positiivisilla mielin lähdin lauantaina treenailemaan. No, kuinkas taas kerran kävikään… Menin salille ja totesin, ettei olo oikein ollutkaan hyvä. Kaulalihakset särki ja päässä tuntui jotenkin raskaalta. Kokeilin vähän soutaa, mutta olo tuli huonommaksi, joten jätin treenit tekemättä. Mulla oli siis vähän kipeä olo ja luultavasti tämä vaikutti jo perjantain treeneihin.

Seuraavana päivänä olo oli hitusen huonompi ja kun heräsin maanantaiaamuna niin olin jo selkeästi kipeä. Kurkkuun sattui ja heikotti. Tiistai oli kuitenkin pahin. Heräsin puoli neljältä yöllä ihan tukkoisena ja viluissani, enkä pystynyt enää nukkumaan. Koko päivä meni sohvalla maatessa, välillä olin aivan jäässä kun kuume nousi ja sitten taas ihan hiestä märkä kun kuume laski. Keskiviikosta eteenpäin aloin kuitenkin onneksi parantua. Torstaina olin jo pitämässä tunteja, koska olo oli jo ihan hyvä, vaikka pää olikin vielä ihan täynnä räkää. Perjantaina olin ekaa kertaa treeneissä, mutta en mä tietystikään paljoa mitään voinut tehdä.  Vähän jotain shoulder pressiä pienillä painoilla ja muutama rengasdippi. Lauantaina olo tuntui jo ihan hyvältä, mutta treeneissä kyllä huomasi, etten mä ihan kunnossa vielä ollut. Tein tosi kevyttä treeniä, vähän tempauksia pienillä painoilla ja jokaisen toiston jälkeen piti istua alas huilaamaan. Yskitti myös ihan hulluna. Tein vielä vähän tiukkoja muscleuppeja ja leukoja, mutta ei tuntunut kovin järkevältä ajatukselta tehdä mitään sen kummosempaa.

On kyllä henkisesti tosi rankkaa, kun tulee tämmöisiä vastoinkäymisiä. Kipeänä sohvalla maatessa tuntui siltä, etten ikinä enää jaksa treenata mitään, että en ikinä selviydy tästä… Ihan älyttömiä ajatuksia joo ja muutenkin, jos mä tästä nyt selviydyn reilulla viikolla niin eihän se edes ole paha. Parempi, että tulin kipeäksi nyt enkä myöhemmin. Winter Wariin ja etenkin Openeihin on vielä aikaa. Kaksi vuotta sitten olin kipeänä juuri ennen Openeiden alkua ja silloin meinasi Regionaalipaikka mennä sen takia sivusuun. Tässä kohtaa tulee mieleen, kuinka syvältä tää Suomen ilmasto on. Eri se on lämpimissä paikoissa asuville, mikäs siellä on lämmössä treenatessa ja elellessä, ei paljoa kausiflunssat paina päälle…

Kipeenä ollessa ehkä hetkellisesti harmitti, etten ottanut vastaan työtarjousta paikasta, jossa olisi aina lämmin. Mä rakastan aurinkoa ja lämpöä, mutta kyllä mä samaan hengenvetoon onneksi muistin, ettei se kuitenkaan olisi ollut riittävän painava syy luopua kaikesta mitä mulla on täällä Suomen Turussa 🙂 Enkä siis tarkoita pelkästään Aleksia ja Blondia vaan myös treenisalia eli rakasta Reebok CrossFit Turkua. Vaikka omistan salista vaan pienen osan, niin välitän kuitenkin siitä ja sen toiminnasta paljon paljon enemmän.

Lisäksi sitoutuminen työskentelemään kahdeksi vuodeksi maahan, jonka kulttuuri  ja paikallisväestö on hyvin erilainen kuin Suomessa ja CrossFit-opetukset olisi lähtenyt liikkeelle ihan nollasta ei vaan houkutellut tarpeeksi. Urheilun ja valmentamisen parissa työskentely on toki aina ollut mun suurin haave ja siellä mä olisin saanut tehdä hommaa full-time, mutta mä haluan nimenomaan valmentaa, enkä vaan ohjata. Ja jotenkin musta tuntuu, että siellä homma olisi mennyt enemmän ohjaamisen puolelle. Kotisalilla mä myös pystyn seisomaan meidän ohjelmoinnin takana, koska oon mukana sen suunnittelussa. Lisäksi mä haluan jatkossakin nähdä miten homma kehittyy ja miten meidän asiakkaat kehittyy. Ehkä menee vähän hehkuttamisen puolelle, mutta pakko todeta tähän loppuun, että kyllä pojat on vaan onnistuneet luomaan jotain tosi hienoa: Aivan mahtavan salin eli Reebok CrossFit Turun.

Leave a Reply

