Kohti Köpistä!

Vikat viikot ennen h-hetkeä ovat kuluneet nopeasti ainakin siinä mielessä, etten ole ehtinyt kirjoitella kuulumisia tänne… Toisaalta Regionaalien lajit ovat olleet tiedossa nyt kauemmin kuin aiempina vuosina ja tuntuu, että kun treeneissä on nyt lähinnä keskitytty niihin ja parhaimpien lajistrategioiden luomiseen niin en malta odottaa, että viimeinkin pääsen tekemään lajit! Pakko sanoa tähän kohtaan, että tykkään ehdottomasti enemmän siitä, että kisalajit ilmoitetaan vasta kisapäivänä eikä useita viikkoja aiemmin.

Odotellaan tässä juuri Helsingin lentokentällä jatkolentoa kohti Köpistä, joten ajan kuluksi ajattelin kirjoittaa vielä muutaman sanasen fiiliksistä näin kisaviikonlopun alla. Pisimpiä lajeja en ole tehnyt kokonaan kuin kerran, mutta sprinttilajit on tullut vedettyä läpi useamman kerran. Kisojen avauslajin eli “Randyn” olen tehnyt jopa 3 kertaa ja jollain masokistisella tavalla olen alkanut tykkäämään treenistä vaikkei se ehkä ihan mun vahvuuksiin kuulukaan. Käsilläkävelylaji on tietysti mun mielestä kiva, mutta 76 metriä on tosi pitkä matka ja sen jälkeen kädet on kyllä ihan makaroonia ja tempaukset tulee olemaan tosi haastavia! Kolmoslajin TrueForm -juoksumattoa en ole päässyt kokeilemaan, joten täytyy vaan lähteä kattelemaan miltä se juoksu siinä tuntuu. Tarkoituksena on pitää vauhti maltillisena ja sen jälkeen tehdään sitten se mitä tehtävissä on 😉 Aluksi mua hirvitti lajissa eniten 100 GHD-vatsaa, koska niitä olen tosiaan vähän niinkuin vältellyt tässä pidemmän aikaa, koska mun selkä ei ole oikein tykännyt niistä, mutta nyt kun olen tässä muutaman kerran niitä takonut niin lopussa ne alkoi jo tuntumaan ihan hyvältä ja mikä parasta, selkä on pysynyt kunnossa!

Vikan päivän eka laji tulee olemaan mulle vaikein. Tiukat käsinseisontapunnerrukset on kyllä parantuneet viime vuodesta paljon, mutta en mä niissä vieläkään mikään mestari ole. Tulen tekemään punnerrukset yksi kerrallaan ja koitan pitää tauot mahdollisimman lyhyinä, mutta kuitenkin sellaisina, ettei tulisi yhtään no-reppejä. En tule todellakaan pääsemään lajia läheskään loppuun, mutta tavoitteena on kuitenkin päästä neljännelle kierrokselle. Kisojen finaalilaji on mun suosikkilaji: se on sprintti, joka vaatii sopivassa suhteessa taitoa ja voimaa. Treeneissä sain lajin suoritettua reilussa 2,5 minuutissa, mutta saa nähdä miten muut lajit vaikuttaa lopputulokseen kun varmasti on kaikki paikat olkapäitä ja jalkoja myöten ihan muusina siinä vaiheessa. Viikonloppu tulee olemaan rankka, mutta odotan sitä kuitenkin innolla! Mä niin nautin siitä fiiliksestä ja adrenaliinista joka nousee kun pääsee kisaamaan ison yleisön edessä kovien tyyppien kanssa. Se pieni jännitys ja kutkutus joka iskee just ennen starttia – niin hermojariistävä, mutta kuitenkin samalla niin huikee fiilis!

Leave a Reply

